Onderwerpen
ontwikkeling van beleid in sociale systemen
![]() |
Voeg toe aan verlanglijst |
![]() |
Mail naar vriend(in) /collega |
![]() |
Schrijf een recensie |
![]() ![]() |
Auteur: | Kees Visser; Olga Houweling - Meijers |
---|---|
Prijs: | € 16,50 (onder voorbehoud) |
Bindwijze: | Boek, Paperback |
Genre: | Agogiek |
Ligt deze titel in de winkel? | Dit artikel is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen. |
Publicatiedatum: | 17-03-2011 |
Beschrijving
Dit boek biedt een handzaam en overzichtelijk model voor het leiden en begeleiden van samenwerkingsverbanden, zowel grote groepen en organisaties als kleinere groepen. Het model is uniek omdat het zich zowel richt op het behalen van de doelen van instellingen, bedrijven en groepen, als op de ontplooiing en de doelen van de individuen.
Het model is algemeen geldig en toepasbaar in alle denkbare situaties en te combineren met verschillende werkmethoden.
Wie werkt als begeleider van groepen (sociale systemen) en/of betrokken is bij de ontwikkeling van beleid kan met dit model de eigen plaats in het systeem onderkennen, het functioneren van het gehele samenwerkingsverband beoordelen en stappen voor verbetering zetten.
Het boek is overzichtelijk opgebouwd en bestaat uit vier delen. In het eerste deel wordt aangegeven hoe de ervaring van de schrijvers zelf, de reeds beschikbare kennis én de ervaring van een aantal pioniers, hen hebben geïnspireerd voor de ontwikkeling van deel twee. Daarin is een theoretisch model uitgewerkt, dat een geheel nieuw denkkader biedt om het functioneren van een sociaal systeem te doorzien en de taken van beleidsmakers, begeleiders en overige leden van een systeem te verhelderen. Het theoretische model is normatief, zodat in het derde deel criteria kunnen worden afgeleid, waarmee de sociaal agogische praktijk beoordeeld kan worden. Bij die criteria worden concrete praktijkvoorbeelden gegeven, die iedereen kan aanpassen voor de eigen werksituatie. In het laatste deel wordt het ontwikkelen van beleid uitvoeriger toegelicht. Tevens wordt, zover als dat mogelijk is, gewaarschuwd voor de gevaren die daar op de loer liggen.
In de bijlage wordt een methode uitgewerkt om een samenwerkingssituatie te onderzoeken en te begeleiden.
Door de vragen waarmee de paragrafen afsluiten, geeft het boek verdieping aan het denken over professioneel sociaal agogisch werk voor studenten, uitvoerende werkers en adviseurs.
Auteurs
Drs. O.P. Houweling-Meijers is oud docent theorieontwikkeling van het inrichtingswerk (thans SPH) aan de Hogeschool van Amsterdam.
Drs C.F. Visser is consultant, coach en mediator en als docent verbonden aan de Masteropleiding begeleidingskunde.
Het model is algemeen geldig en toepasbaar in alle denkbare situaties en te combineren met verschillende werkmethoden.
Wie werkt als begeleider van groepen (sociale systemen) en/of betrokken is bij de ontwikkeling van beleid kan met dit model de eigen plaats in het systeem onderkennen, het functioneren van het gehele samenwerkingsverband beoordelen en stappen voor verbetering zetten.
Het boek is overzichtelijk opgebouwd en bestaat uit vier delen. In het eerste deel wordt aangegeven hoe de ervaring van de schrijvers zelf, de reeds beschikbare kennis én de ervaring van een aantal pioniers, hen hebben geïnspireerd voor de ontwikkeling van deel twee. Daarin is een theoretisch model uitgewerkt, dat een geheel nieuw denkkader biedt om het functioneren van een sociaal systeem te doorzien en de taken van beleidsmakers, begeleiders en overige leden van een systeem te verhelderen. Het theoretische model is normatief, zodat in het derde deel criteria kunnen worden afgeleid, waarmee de sociaal agogische praktijk beoordeeld kan worden. Bij die criteria worden concrete praktijkvoorbeelden gegeven, die iedereen kan aanpassen voor de eigen werksituatie. In het laatste deel wordt het ontwikkelen van beleid uitvoeriger toegelicht. Tevens wordt, zover als dat mogelijk is, gewaarschuwd voor de gevaren die daar op de loer liggen.
In de bijlage wordt een methode uitgewerkt om een samenwerkingssituatie te onderzoeken en te begeleiden.
Door de vragen waarmee de paragrafen afsluiten, geeft het boek verdieping aan het denken over professioneel sociaal agogisch werk voor studenten, uitvoerende werkers en adviseurs.
Auteurs
Drs. O.P. Houweling-Meijers is oud docent theorieontwikkeling van het inrichtingswerk (thans SPH) aan de Hogeschool van Amsterdam.
Drs C.F. Visser is consultant, coach en mediator en als docent verbonden aan de Masteropleiding begeleidingskunde.
Details
Titel: | Sociale agogiek |
---|---|
Auteur: | Kees Visser; Olga Houweling - Meijers |
Mediatype: | Boek |
Bindwijze: | Paperback |
Taal: | Nederlands |
Druk: | 2 |
Aantal pagina's: | 172 |
Uitgever: | Gorcum b.v., Koninklijke Van |
Publicatiedatum: | 17-03-2011 |
NUR: | Agogiek |
Gewicht: | 352 gr |
ISBN/ISBN13: | 9789023247586 |
Intern nummer: | 17751912 |
Extra informatie
Sociale agogiek
Recensie
Dit boek biedt een handzaam en overzichtelijk model voor het leiden en begeleiden van samenwerkingsverbanden, zowel grote groepen en organisaties als kleinere groepen. Het model is uniek omdat het zich zowel richt op het behalen van de doelen van instellingen, bedrijven en groepen, als op de ontplooiing en de doelen van de individuen.
Het model is algemeen geldig en toepasbaar in alle denkbare situaties en te combineren met verschillende werkmethoden.
Wie werkt als begeleider van groepen (sociale systemen) en/of betrokken is bij de ontwikkeling van beleid kan met dit model de eigen plaats in het systeem onderkennen, het functioneren van het gehele samenwerkingsverband beoordelen en stappen voor verbetering zetten.
Het boek is overzichtelijk opgebouwd en bestaat uit vier delen. In het eerste deel wordt aangegeven hoe de ervaring van de schrijvers zelf, de reeds beschikbare kennis én de ervaring van een aantal pioniers, hen hebben geïnspireerd voor de ontwikkeling van deel twee. Daarin is een theoretisch model uitgewerkt, dat een geheel nieuw denkkader biedt om het functioneren van een sociaal systeem te doorzien en de taken van beleidsmakers, begeleiders en overige leden van een systeem te verhelderen. Het theoretische model is normatief, zodat in het derde deel criteria kunnen worden afgeleid, waarmee de sociaal agogische praktijk beoordeeld kan worden. Bij die criteria worden concrete praktijkvoorbeelden gegeven, die iedereen kan aanpassen voor de eigen werksituatie. In het laatste deel wordt het ontwikkelen van beleid uitvoeriger toegelicht. Tevens wordt, zover als dat mogelijk is, gewaarschuwd voor de gevaren die daar op de loer liggen.
In de bijlage wordt een methode uitgewerkt om een samenwerkingssituatie te onderzoeken en te begeleiden.
Door de vragen waarmee de paragrafen afsluiten, geeft het boek verdieping aan het denken over professioneel sociaal agogisch werk voor studenten, uitvoerende werkers en adviseurs.
Auteurs
Drs. O.P. Houweling-Meijers is oud docent theorieontwikkeling van het inrichtingswerk (thans SPH) aan de Hogeschool van Amsterdam.
Drs C.F. Visser is consultant, coach en mediator en als docent verbonden aan de Masteropleiding begeleidingskunde.
Het model is algemeen geldig en toepasbaar in alle denkbare situaties en te combineren met verschillende werkmethoden.
Wie werkt als begeleider van groepen (sociale systemen) en/of betrokken is bij de ontwikkeling van beleid kan met dit model de eigen plaats in het systeem onderkennen, het functioneren van het gehele samenwerkingsverband beoordelen en stappen voor verbetering zetten.
Het boek is overzichtelijk opgebouwd en bestaat uit vier delen. In het eerste deel wordt aangegeven hoe de ervaring van de schrijvers zelf, de reeds beschikbare kennis én de ervaring van een aantal pioniers, hen hebben geïnspireerd voor de ontwikkeling van deel twee. Daarin is een theoretisch model uitgewerkt, dat een geheel nieuw denkkader biedt om het functioneren van een sociaal systeem te doorzien en de taken van beleidsmakers, begeleiders en overige leden van een systeem te verhelderen. Het theoretische model is normatief, zodat in het derde deel criteria kunnen worden afgeleid, waarmee de sociaal agogische praktijk beoordeeld kan worden. Bij die criteria worden concrete praktijkvoorbeelden gegeven, die iedereen kan aanpassen voor de eigen werksituatie. In het laatste deel wordt het ontwikkelen van beleid uitvoeriger toegelicht. Tevens wordt, zover als dat mogelijk is, gewaarschuwd voor de gevaren die daar op de loer liggen.
In de bijlage wordt een methode uitgewerkt om een samenwerkingssituatie te onderzoeken en te begeleiden.
Door de vragen waarmee de paragrafen afsluiten, geeft het boek verdieping aan het denken over professioneel sociaal agogisch werk voor studenten, uitvoerende werkers en adviseurs.
Auteurs
Drs. O.P. Houweling-Meijers is oud docent theorieontwikkeling van het inrichtingswerk (thans SPH) aan de Hogeschool van Amsterdam.
Drs C.F. Visser is consultant, coach en mediator en als docent verbonden aan de Masteropleiding begeleidingskunde.
Winkelvoorraad
Dit artikel is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.